www.janbakker.reismee.nl

Terug van weggeweest

Terug van weg geweest

Heftig om na 6 maanden 3 weken naar je huis in Nederland te gaan. Hoe krijg je alles gedaan.Het thuisfront (wil) weg ..op vakantie, natuurlijk neem je deel, heb je een gezamenlijke vakantie. De tijd was kort, het bleek te doen. Bij de helft van familie en vrienden ga je langs als je aankomt.

Dan, na 2 dagen thuis te zijn, trouwde onze dochter een trouwfeest dat feitelijk twee dagen duurde. Eén dag in Nederland en één dag in het Zuiden van Frankrijk met de familie. Tegelijk 10 daagjes rondtrekken en relaxen. Dan opnieuw naar huis en de andere helft van vrienden en familie gaan vertellen dat je terug bent en gelijk weer gaat. Ontdekken dat je het niet redt om iedereen te bezoeken.

Terug naar het werk en nu, bijna niet te bevatten ben NU ALWEER een week hier. Gedurende mijn afwezigheid wel steeds op de hoogte gebleven dus in die zin weinig nieuws. Toch was je 3 weken uit de riemen en nuer weer in (ge)gaan, het bestuur weer oppakken binnen een groeiende onderneming midden in de jungle dat kost energie. Na 1 week voel je wat het vraagt.

Het is het schakelen, het cultuurverschil, het is het klimaatsverschil. In Nederland had ik het sneller koud, was het enig moment 13,5 graad celsius, o shiverr!. Alhier leun je tegen een hitte aan zonder dat je nog immer naar een jas of vest hoeft te zoeken.

Het gevoel dat je hartelijk welkom bent alhier en overal geeft vleugels.

Dus ook hier terug van weggeweest.

HG uit een warm Suriname.

Binnenkort hoop ik te beginnen wat verse foto's te uploaden.Misschien ook wat foto's die bij eerdere dagboekverhalen waren geupload, nog steeds jammer dat die en de eerder verhaalde ervaringen verloren gingen.

click or ctrl click

Robbin Extra

En foto's van hoe het 'leven' daar is he!! Good luck daar!

ed en harmke

Gisteren een hoop foto's bij Mar gezien, zo te zien hebben jullie het heerlijk gehad in frankrijk. Zit je nu alweer aan de roti of Surinaamse broodjes? Succes ed en harmke

Paul en Josien

Hallo jarige verre buurman,
Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag, Jan. Vanavond zullen we het glas op jou heffen hoor.
Alle goeds voor het komende jaar toegewenst!
Het is hier vandaag een prachtig zonnige dag.
We vinden het erg leuk om jouw verhalen te lezen uit een zo heel ander land.
De allerbeste wensen Jan.
Veel groeten, paul en Josien

Bart en Marianne

Dag Jan,
Van harte gefeliciteerd met je verjaardag en nog vele mooie jaren in goede gezondheid en in de nabijheid van je familie gewenst.
Via Margreth blijven wij natuurlijk op de hoogte maar haar verhaal spreekt meer door de foto's die je op het net zet.
Wij zijn vandaag gezond, voldaan en verwonderd weer thuis na het zien van zoveel moois in de schepping.
Nogmaals, van harte en alle goeds uit Bussum!

kinders....

Hoi (schoon) papa,

Van harte gefeliciteerd met uw verjaardag!
Wel vreemd hoor...van zo'n grote afstand te feliciteren en elkaar niet te zien.
Hoop dat u toch nog een fijne verjaardag heeft!

Liefs,
Jan en Eef
Marthe en Eliane vanuit Ouddorp!

ron en 4 andere overwelen

Bakker, gefeliciteerd!
We wilden nog even langskomen , maar we begrepen dat je verjaardag niet voor familie viert vandaag.
Andere keer dan maar.
Hartelijke groet vanuit Mijnsheerenland